Kraj
USA
Projekt
Raport
Klient
Oculus
Czas realizacji
3 miesiące
Power BI spotyka się ze sprzętem do wirtualnej rzeczywistości
Dla jednego z pionierów w produkcji i dystrybucji urządzeń do korzystania z wirtualnej rzeczywistości przygotowywaliśmy raporty dotyczące sprzedaży ich produktów w sieci Wallmart.
Wyzwanie
Czasami "szewc bez butów chodzi". Tak było w tym przypadku - firma będąca pionierem nowoczesnych technologii nadal była jedną nogą w poprzednim wieku jeżeli chodzi o kwestie związane z raportowaniem i analizą wyników.
Przy sprzedaży tylko w jednym kanale zbliżającej się do 100.000.000 USD rocznie tradycyjne raportowanie przestało być adekwatne. Klient wymagał narzędzia pozwalającego nie tylko na monitorowanie bieżącej sprzedaży i porównywanie jej z innymi okresami. Wymagane było również monitorowanie łańcuchów dostaw, dostępności produktów, zamówień, kontroli jakości... I Power BI jest idealnym narzędziem do tego!
Rozwiązanie
3 Power BI developers
1 UX/UI specialist
W ramach przygotowania raportu postanowiliśmy podzielić go na kilka sekcji:
1. Przegląd - jedna strona z podsumowaniem głównych wskaźników dla szybkiego wglądu w bieżącą działalność.
2. Sprzedaż flagowego produktu - metryki dotyczące sprzedaży z podziałem na poszczególne stany/sklepy, dokładnymi danymi dotyczącymi wzrostu sprzedaży, okresowości, produktów.
3. Logistyka - Zamówienia, ich status w czasie, ewentualne kary, śledzenie całęgo łańcucha zamówień od dostawcy do sklepu.
Wszystkie przygotowane raporty są oczywiście w pełni interaktywne i pozwalają na płynne przechodzenie od ogółu do szczegółu dzięki czemu praca na nich jest nie tylko efektywna, ale również pozwala na znalezienie zależności neidostrzegalnych gołym okiem.

Analiza geograficzna
Dane z baz SQL
Analiza finansowa
Rezultat
Power BI jest idealnym narzędziem do bieżącej analityki i wczesnego wykrywania problemów.
Dzięki zaawansowanym modelom analitycznym i doskonałej wizualizacji danych klient jest w stanie na bieżąco identyfikować potencjalne problemy z dostawami i adekwatnie do nich reagować.
Zestawiając dane dotyczące sprzedaży, sezonowość, prowadzone akcje marketingowe klient prawie, że w idealny sposób jest w stanie ustalić gospodarkę magazynową i łańcuchy dostaw, aby wyeliminować braki i nadwyżki towaru w sklepach oraz uniknąć idących za tym kar. Wszystko w duchu "just in time".
Optymalizacja kampanii marketingowych
Mając stały dostęp do danych sprzedaży klient jest w stanie na bieżąco reagować i dostosowywać swoje kampanie reklamowe aby w najlepszy z możliwych sposobów docierać do potencjalnych kupujących.
Just in time w praktyce
Optymalizacja gospodarki magazynowej i łańcuchów dostaw prowadząca do minimalizacji potencjalnych kar i maksymalizacji zysków
Dane w czasie rzeczywistym
Dzięki użyciu baz SQL jako źródeł danych klient ma dostęp do informacji prawie w czasie rzeczywistym. Bez czekania, bez przygotowywania analiz.