Kompleksowe raporty sprzedaży elektroniki

Kraj
USA
Projekt
Raport
Klient
Oculus
Czas realizacji
3 miesiące

Power BI spotyka się ze sprzętem do wirtualnej rzeczywistości

Dla jednego z pionierów w produkcji i dystrybucji urządzeń do korzystania z wirtualnej rzeczywistości przygotowywaliśmy raporty dotyczące sprzedaży ich produktów w sieci Wallmart.

Wyzwanie

Czasami "szewc bez butów chodzi". Tak było w tym przypadku - firma będąca pionierem nowoczesnych technologii nadal była jedną nogą w poprzednim wieku jeżeli chodzi o kwestie związane z raportowaniem i analizą wyników.

Przy sprzedaży tylko w jednym kanale zbliżającej się do 100.000.000 USD rocznie tradycyjne raportowanie przestało być adekwatne. Klient wymagał narzędzia pozwalającego nie tylko na monitorowanie bieżącej sprzedaży i porównywanie jej z innymi okresami. Wymagane było również monitorowanie łańcuchów dostaw, dostępności produktów, zamówień, kontroli jakości... I Power BI jest idealnym narzędziem do tego!

Rozwiązanie

3 Power BI developers
1 UX/UI specialist

W ramach przygotowania raportu postanowiliśmy podzielić go na kilka sekcji:
1. Przegląd - jedna strona z podsumowaniem głównych wskaźników dla szybkiego wglądu w bieżącą działalność.
2. Sprzedaż flagowego produktu - metryki dotyczące sprzedaży z podziałem na poszczególne stany/sklepy, dokładnymi danymi dotyczącymi wzrostu sprzedaży, okresowości, produktów.
3. Logistyka - Zamówienia, ich status w czasie, ewentualne kary, śledzenie całęgo łańcucha zamówień od dostawcy do sklepu.

Wszystkie przygotowane raporty są oczywiście w pełni interaktywne i pozwalają na płynne przechodzenie od ogółu do szczegółu dzięki czemu praca na nich jest nie tylko efektywna, ale również pozwala na znalezienie zależności neidostrzegalnych gołym okiem.

Image link
Analiza geograficzna
Dane z baz SQL
Analiza finansowa

Rezultat

Power BI jest idealnym narzędziem do bieżącej analityki i wczesnego wykrywania problemów.

Dzięki zaawansowanym modelom analitycznym i doskonałej wizualizacji danych klient jest w stanie na bieżąco identyfikować potencjalne problemy z dostawami i adekwatnie do nich reagować.
Zestawiając dane dotyczące sprzedaży, sezonowość, prowadzone akcje marketingowe klient prawie, że w idealny sposób jest w stanie ustalić gospodarkę magazynową i łańcuchy dostaw, aby wyeliminować braki i nadwyżki towaru w sklepach oraz uniknąć idących za tym kar. Wszystko w duchu "just in time".

Optymalizacja kampanii marketingowych
Mając stały dostęp do danych sprzedaży klient jest w stanie na bieżąco reagować i dostosowywać swoje kampanie reklamowe aby w najlepszy z możliwych sposobów docierać do potencjalnych kupujących.
Just in time w praktyce
Optymalizacja gospodarki magazynowej i łańcuchów dostaw prowadząca do minimalizacji potencjalnych kar i maksymalizacji zysków
Dane w czasie rzeczywistym
Dzięki użyciu baz SQL jako źródeł danych klient ma dostęp do informacji prawie w czasie rzeczywistym. Bez czekania, bez przygotowywania analiz.

Chcesz wiedzieć, co możemy zrobić dla Ciebie?

Kliknij i umów się na bezpłatną, niezobowiązującą konsultację podczas której porozmawiamy o Twoich wyzwaniach i potrzebach.

Zaproponuj termin