Kraj
USA
Projekt
Wdrożenie
Czas realizacji
6 miesięcy
Doskonały przykład na to, jak tradycyjne branże mogą skorzystać na Power BI
Jeden z największych producentów i dystrybutorów stali w Stanach Zjednoczonych zaufał doświadczeniu naszych ludzi przy wdrożeniu Power BI w swojej organizacji.
Wyzwanie
Kolejny zagraniczny klient ze sprzedażą idącą w setki milionów dolarów rocznie. Tym razem jest to klient reprezentujący branżę uznawaną za bardzo tradycyjną - produkcja i dystrybucja stali oraz wyrobów metalowych.
Tutaj mamy do czynienia z bardzo tradycyjnym raportowaniem dotyczącym sprzedaży i realizacji zamówień. Poza zwyczajowym podziałem na regiony i oddziały firmy mamy tutaj jeszcze do czynienia z fragmentacją sprzedaży pomiędzy kilkudziesięcioma przedstawicielami zatrudnianymi przez firmę oraz kolejnymi - zewnętrznymi. Dodajmy do tego kolejną warstwę podziału na faktyczne zamówienia oraz "listy intencyjne" oraz kilkunastu tysięcy klientów rozsianych po całych Stanach Zjednoczonych i powstaje nam całkiem spory koszmarek do utrzymania przy tradycyjnym raportowaniu.
Rozwiązanie
1 Power BI developer
1 UX/UI specialist
Wraz z klientem stworzyliśmy kompleksowe raporty, które pozwoliły na zapanowanie nad chaosem informacyjnym i okiełznanie wszystkich zawiłości procesu sprzedaży w organizacji.
Aby tego dokonać musieliśmy stworzyć pojedyncze źródło wiedzy agregujące w sobie dane z różnych źródeł wewnętrznych i zewnętrznych.
Dzięki temu Klient ma gwarancję, że informacje które otrzymuje są zawsze aktualne i prawidłowe.

Analiza geograficzna
Dane z baz SQL
Analiza finansowa
Realizacja zamówień
Głęboka analityka sprzedaży
Rezultat
Szczegółowa analiza zamówień pozwala klientowi na optymalne planowanie prac i dostaw.
Klient otrzymałem szczegółowy wgląd we wszystkie zamówienia i szanse sprzedaży. Pozwoliło to na optymalizację procesów biznesowych i znaczne usprawnienie całego łańcucha dostaw.
Dodatkowo po analizie wyników poszczególnych oddziałów/handlowców/kontrahentów udało się wprowadzić procedury, które wpłynęły na kilkudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży oraz zmniejszenie liczby anulowanych zamówień.
Monitoring sprzedaży
Zawsze aktualne i prawidłowe informacje dotyczące sprzedaży - od najbardziej ogólnych na poziomie regionów do szczegółowych dotyczących poszczególnych handlowców.
Optymalne wykorzystanie zasobów
Dzięki wdrożeniu Power BI Klient był w stanie zidentyfikować "słabe ogniwa" na poszczególnych etapach sprzedaży i w dużym stopniu je zlikwidować.
Automatyzacja raportów
Dotychczas proces tworzenia raportów był ręczny - handlowcy przesyłali tabelki do swoich managerów. Managerowie je przekształcali i wysyłali dalej do kolejnych zmian. Cały proces do otrzymania gotowego raportu mógł trwać nawet tydzień. Dzisiaj te dane są dostępne "od ręki".