Analiza finansowa oraz wpływ restrykcji związanych z COVID-19 na funkcjonowanie obiektu

Optymalizacja kosztów - maksymalizacja zysków

Pandemia COVID-19 oraz różnego rodzaju restrykcje uderzające w branżę hotelarską sprawiły, że zarządzający w szczególności małymi obiektami musieli dokładnie przyjrzeć się finansom swoich firm. Dzięki temu możliwe było zoptymalizowanie wydatków i zweryfikowanie sposobu prowadzenia biznesu aby przetrwać ten ciężki okres.

Kraj
Polska
Projekt
Raport
Klient
Hotel
Czas realizacji
10 godzin

Wyzwanie

Wraz z uruchomieniem restrykcji związanych z pandemią COVID-19 branża hotelarska praktycznie z dnia na dzień została zmuszona do całkowitego przemodelowania swojego biznesu.
Kluczowym elementem stał się szybki dostęp do kluczowych wskaźników finansowych oraz optymalizacja czasu pracy pracowników.

Dotychczasowe rozwiązania bazujące na Excelu i ręcznym przygotowywaniu raportów okazały się niewystarczające przede wszystkim ze względu na czas dostępu do kluczowych informacji.
Dlatego osoby odpowiedzialne za rozwój hotelu zdecydowały się na podstawowe wdrożenie Power BI obejmujące stworzenie prostych raportów.

Kluczowy był czas realizacji - projekt udało nam się zamknąć w jednym dniu roboczym.

Rozwiązanie

1 Deweloper
10 godzin pracy

W ekspresowym tempie stworzyliśmy raport Power BI, dzięki któremu management obiektu mógł dokładnie analizować wyniki finansowe, realizację budżetu oraz identyfikować kluczowe problemu, które mogłyby negatywnie wpłynąć na przyszłe funkcjonowanie obiektu.

Zdecydowaliśmy się na stworzenie rozwiązania pobierającego dane z plików eksportowanych z systemów wykorzystywanych do zarządzania hotelem.

Dzięki wysokiej interaktywności raportu identyfikacja potencjalnych problemów stała się bajecznie prosta.

Image link
Automatyzacja raportu
Brak błędnych danych
Integracja danych z różnych źródeł
Skrócenie czasu dostępu do informacji
Poprawa jakości raportowania

Rezultat

Dzięki automatyzacji procesu raportowania udało nam się maksymalnie ograniczyć udział pracowników w tworzeniu sprawozdań.
Dane dotyczące bieżącej działalności obiektu są zawsze aktualne i dostępne.

Nawet niewielkie zmiany mogą prowadzić do fenomenalnych efektów. Wraz ze zmianą systemu sprawozdawczości udało się zidentyfikować i ograniczyć koszty, które nie były niezbędne dla prowadzenia obiektu hotelowego w czasie trwających ograniczeń jego działalności.
Dodatkowo zoptymalizowaliśmy koszty pracownicze pomagając optymalnie planować godziny pracy oraz wymaganą liczbę osób z obsługi w każdym momencie działania hotelu.

Optymalizacja pracy obsługi
Identyfikacja i eliminacja czasu w którym liczba osób pracujących w obiekcie jest zbyt duża lub zbyt mała.
Finanse pod kontrolą
Kompleksowa analiza finansowa w zasięgu kilku kliknięć - bez potrzeby przeglądania kilkudziesięciu stron dokumentów.
Analiza obłożenia obiektu
Dokładnie ustaliliśmy kiedy i jakie pokoje cieszą się najwyższym zainteresowaniem dzięki czemu możliwe stało się dostosowanie przyszłej oferty.

Chcesz wiedzieć, co możemy zrobić dla Ciebie?

Kliknij i umów się na bezpłatną, niezobowiązującą konsultację podczas której porozmawiamy o Twoich wyzwaniach i potrzebach.

Zaproponuj termin